پیام های اسمانی شهرستان زابل
مطالب اموزنده وتدریس فعال
قالب وبلاگ

 

[ پنجشنبه هشتم آبان 1393 ] [ 17:21 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]

 

[ پنجشنبه هشتم آبان 1393 ] [ 17:19 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]

بسمه تعالی 

آقای کیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل روز یکشنبه مورخ :30/06/93از کلاس های ضمن خدمت دبیران   بررسی و تحلیل روشهای تدریس عربی هشتم در مدرسه نمونه امام حسن مجتبی (ع) بازدید کردند و به  همکاران توصیه نمود به طور منظم در کلاسها شرکت کرده و با روشهای جدید در مدیریت و تدریس آشنا شوند.

با استعانت از در گاه خداوند متعال  کلاسهای ضمن خدمت  بررسی عربی پا یه هشتم  در سه دوره  با شرکت بیش از صد نفر برگزارشد. مرحله  دوم  و آخرین   کلاس  این دوره  در دوم آبان ماه 93 پایان یافت. در این دوره ها  با توجه  به رویکرد کتاب عربی هفتم و هشتم   ، بر شیوه های تدریس فعال و روش  اکتشافی  و بارش مغزی  تأکید شد و توصیه شد که از تدریس به روشهای  قدیمی و سنتی  پرهیز شود و بیشترین وقت تدریس را به آموزش المعجم اختصاص یابد همچنین در تدریس قواعد  نباید بیشتر از  آنچه در کتاب  درسی  گفته شده  بیان شودو با ایجاد  انگیزه و رغبت ، دانش آموزان  را به آموزش زبان عربی  علاقه مند کنیم . همکاران  شرکت کننده   در  این  دو ره ها ، با استقبال از رویکردهای جدید کتاب ، نقد هایی نیز بر کتاب داشتند از جمله  از درس دوم به بعد     (9-2)   تعداد واژه و متن ها درسها  زیاد است.

                                            

 

                                            عیسی پهلوان

                                   مدرس عربی پایه هشتم  زابل و مناطق

 

[ پنجشنبه هشتم آبان 1393 ] [ 17:0 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید .

دانلود فایل صوتی قرآن پایه ی هشتم

[ سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ] [ 22:5 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
[ سه شنبه بیست و نهم مهر 1393 ] [ 21:34 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
برای دریافت بودجه بندی پیام های آسمان هفتم کلیک کنید.

[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 19:33 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
الف)آزمون قرائت شفاهی :

شهریور

پایان ترم (خرداد ماه)

نوبت اول (دی ماه)

یک پرسش قرائت از:

امتیاز

یک پرسش قرائت از

7 نمره

دروس 1 تا 6

-

7 نمره

دروس 1 تا 3

-

7 نمره

دروس 4 تا 6

-

6 نمره

صفحات 342 تا 404 قرآن کریم

7 نمره

دروس 7 تا 12

7 نمره

-

دروس 7 تا 9

7 نمره

-

دروس 10 تا 12

6 نمره

صفحات 342 تا 476 قرآن کریم

6 نمره

-

صفحات 404 تا 476 قرآن کریم

20 نمره

20 نمره

20 نمره

جمع

[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 19:10 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]

جدول بودجه بندی ومجموعه فعالیت ها- نام درس:پیام آسمانی   پایه تحصیلی: هفتم      شعبه کلاس:           سال تحصیلی:1394-1393

ماه

هفته

شماره درس

مواردتدریس و فعالیت

مهر

هفته اول

معارفه

معارفه وآشنائی –ارائه خط مشی کلی برای تدریس وارزشیابی - انجام فعالیت کلاسی-گروه بندی دانش آموزان

 

هفته دوم

درس اول

-تدریس بینای مهربان وانجام فعالیت کلاسی وتعیین تکلیف برای فعالیت جلسه آینده

هفته سوم

درس دوم

 

ارزشیابی و اصلاح خودت را امتحان کن و تدریس درس استعانت از خدا و انجام فعالیت های کلاسی و رفع اشکال و پاسخ به سئوالات احتمالی دانش آموزان

هفته چهارم

ارزشیابی

 بررسی خودت را امتحان کن و رفع اشکالات وارزشیابی کتبی از فصل اول

آبان

هفته اول

درس سوم

بررسی برگه های ارزشیای دانش آموزان وتدریس درس تلخ یا شیرین و انجام فعالیتهای کلاسی

هفته دوم

درس چهارم

ارزشیابی از درس قبل بررسی و اصلاح خودت را امتحان کن تدریس درس عبور آسان و انجام فعالیتهای کلاسی

هفته سوم

ارزشیابی

بررسی خودت را امتحان کن و رفع اشکالات وارزشیابی کتبی از فصل دوم

هفته چهارم

درس پنجم

بررسی برگه های ارزشیابی دانش آموزان و-تدریس درس پیامبر رحمت وپخش کلیپ مربوطه-انجام فعالیت کلاسی

آذر

هفته اول

درس ششم

ارزشیابی شفاهی -اصلاح وبررسی خودت راامتحان کن درس قبل-تدریس اسوه فداکاری وعدالت وپخش کلیپ مربوطه-انجام فعالیت کلاسی

هفته دوم

مرور کلی دروس تدریس شده

مطالعه و فعالیت گروها از دروس تدریس شده رفع اشکالات احتمالی . ارزشیابی گروها از یکدیگر

هفته سوم

درس هفتم

ارزشیابی شفاهی-اصلاح و بررسی خودت را امتحان کن دس قبل-تدریس برترین بانوو انجام فعالیتهای کلاسی

هفته چهارم

ارزشیابی

ارزشیابی فصل3دروس5تا8بصورت کتبی یا شفاهی

دی

هفته اول

ارزشیابی کلی

ارزشیابی کتبی از کلیه دروس(8درس) وایجادآمادگی برای نوبت اول

هفته دوم

رفع اشکال

رفع اشکال کلی کتاب وپاسخ به پرسش های احتمالی همراه بابررسی امتحان قبلی

هفته سوم

و چهارم

 

امتحانات نوبت اول

 

[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 19:7 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
 
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید . 
 
[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 18:43 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
برای دانلود بر روی لینک های  زیر کلیک کنید .

بودجه بندی  عربی هشتم/کلیک کنید

طرح درس روزانه ی عربی هشتم/ کلیک کنید

 

موفق و موید باشید .

 

[ جمعه بیست و پنجم مهر 1393 ] [ 10:7 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
[ سه شنبه بیست و دوم مهر 1393 ] [ 21:45 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
آزمون آغازین سال هشتم

برای دانلود فایل اینجا کلیکl کنید .

 

 

[ شنبه بیست و دوم شهریور 1393 ] [ 19:45 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]

به نام خدا

سال دوم ، درس اول

معرفه و نکره

نکره :

نکره اسمی است که برای آن شناخته شده و مشخص نیست و یکی از بارزترین علامت های آن تنوین می باشد اما این تنوین همیشه نشانه نکره رجوع کردن به انواع معرفه هاست .

معرفه :

اسمی است که شناخته شده و مشخص باشد و به 6 نوع تقسیم می شود :


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید .


ادامه مطلب
[ یکشنبه پانزدهم دی 1392 ] [ 19:7 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
نمونه سوالات پیام های اسمان سوم راهنمایی برای دانلود اینجا کلیک کنید .



موضوعات مرتبط: سال سوم راهنمایی
[ دوشنبه چهارم آذر 1392 ] [ 16:56 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
دانلود نمونه سئوال درس اول
دانلود
منبع اصلی دانلودانتشارات بین المللی آبرنگ

موضوعات مرتبط: سال هفتم متوسطه (1)
[ چهارشنبه یکم آبان 1392 ] [ 20:24 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
[ چهارشنبه یکم آبان 1392 ] [ 20:18 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]


روزی بود و روزگاری. در دیاری پادشاهی زندگی می کرد . روزی از راهی می گذشت و هیزم شکنی را دید. پادشاه به هیزم شکن گفت داری چه کار می کنی؟ گفت : در حال شکستن هیزم هستم برای به دست آوردن مخارج زندگیم. هیزم شکن به پادشاه گفت: شما در حال انجام چه کاری هستی؟ پادشاه گفت :در حال پادشاهی.

هیزم شکن مودبانه در پاسخ گفت: تا کی می خواهی به پادشاهی ادامه بدهی؟ آخر روزی به پایان خواهد رسید. بهتر است کاری را یاد بگیری و همیشه متکی به مردم نباشی.

پادشاه از هیزم شکن جدا شد و به راه خود ادامه داد و به حرف های هیزم شکن خوب فکر کرد و از روز بعد شروع کرد به یاد گرفتن حرفه های مختلف.

تا این که روزی در راهی گرفتار دزدان و راهزنان شد و او را به اسارت بردند.و هرچه همراه داشت از او گرفتند و خواستند که او را بکشند.

اما پادشاه گفت مرا نکشید و به من مجال دهید من می توانم برایتان کار کنم دزد ها از او پرسیدند چه کاری می توانی انجام دهی؟ پادشاه گفت: در قالی بافی مهارت دارم.

دزدان وسایل مورد نیاز را در اختیار پادشاه قرار دادند و او شروع به قالی بافی کرد.

روز ها پشت سر هم می گذشت و پادشاه مشغول قالی بافی بود و هیچ یک از خانواده ی او هم از محل اسارتش خبر نداشت تا به کمکش بیایند.

بعد گذشت چند ماه پادشاه توانست قالی را ببافد او با زیرکی نشانی محل اختفای خود را بر روی قالی نوشته بود.

قالی را به دست دزدان داد و گفت این را اگر به قصر پادشاه ببرید با قیمت خوبی از شما می خرند.

دزدان که سواد نداشتند نوشته های روی قالی را بخوانند قالی را به قصر برده و فروختند. همسر پادشاه وقتی قالی را نگاه کرد فهمید که شوهرش را کجا پنهان کرده اند و سربازان فراوانی را به سوی محل فرستاد و پادشاه را نجات دادند.

پس از آزادی پادشاه به یاد هیزم شکن افتاد که عمل کردن به نصیحت او باعث شده بود زندگیش نجات پیدا کند.

هیزم شکن گفته بود: از فکر خود استفاده کن نه از زور بازوی دیگران.


موضوعات مرتبط: داستان
[ جمعه نوزدهم مهر 1392 ] [ 13:16 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]

1 - ترجمْ هذه العباراتِ إلي الفارسيةِ: ( 2 )

ج)أوْ كَظُلُماتٍ في بحرٍ لُجّيٍّ يغشاهُ موجٌ مِن فوقِه موجٌ.

د)كانتِ الفتاةُ  تَشعُرُ بالكآبةِ والحزنِ الشَّديدِ.

ب: إنتصرَ المسلمونَ في الحربِ ، يُحصي شهداءُ ساحة المعركة .

ج: لن يقتربُ أحدٌ مِن رسول اللهِ والرمَيصاءُ لها عِرْقٌ يَنبُضُ .

 

2- إنتخبْ الترجمة الصحيحة: (1 )

1- إعملْ عملَ مَن يَعلَمُ :                                               

 الف)عمل كسي راانجام بده كه مي داند.                     ب)مانندعمل كردن كسي كه مي داندعمل كن.

2-خرجَ المعلِّمُ و قدعَلَّمَنا أشياءَ كثيرةً:

الف) معلم خارج شد درحالي كه مطالب بسياري رابه ما آموخت.

 ب)معلم خارج شد ومامطالب بسياري آموختيم.

 

3- ترجم الكلماتِ:  ( 1)

1-     پادماده:...... 2- مردان درس ناخوانده:......          3-الشِّحنةُ : ....           4-الکابه:....

 

4- إقرأ النّصَّ ثمَّ أجبْ عن الأسئلةِ: ( 1 )

كانتِ الشَّمسُ في وسطِ السَّماءِ وكان الفارسُ يُواصِلُ طريقَهُ بصُعُوبةٍ .واجَهَهُ في الطّريقِ رجلٌ و طلبَ مِن الفارسِ مُلتمِساً أن يحملَه مَعَه .فقَبلَ الفارِسُ وهو فرحٌ بِعملِه.

1-أينَ كانتِ الشَّمسُ؟                         2-ماطلبَ الرَّجلُ مِن الفارسِ؟

3-كيفَ قَبِلَ الفارسُ طَلَبَ الرَّجلِ ؟              4-عيِّن في النّصِّ «حالاً مفردةً»

 

5- أكتبْ:5/0

1- مُرادف:البرِّ:..............           2-متضاد:الدّارُ الباقيةُ:..........

6- عيّن المفعول َالمطلقَ وبيّن نوعَه والمفعولَ فيه في العباراتِ:  (75/.)

ألآن  نري أساليبَ دعوتِه يَختلِفُ بعضُها عن بعضٍ إختلافاً كبيراً.شكراً للهِ. أينَ تذهبُ؟

 

7- عيّن الحالَ وصاحبَها:5/0    بَعَثَ اللهُ النبيّينَ مُبشّرينَ.

 

8- صحِّح الأخطاءَ مع بيان السّببِ: ( 1 )

     1-المؤمناتُ يَدخلنَ الجَنّةَ شاكرةً.     2-أليومُ أكملتُ لكم دينَكم.

 

9- شكّلْ ماأشير أليه بخطٍ:  (كلمات مشخص شده راحركت گذاري كنيد)  (5/.)                                                                 

 أسمعتم أنّ خليفة المسلمينَ يَأ تي إلي مدينة الأنبار.

 

10- للإعرابِ و التحليل الصّرفي ما أشيرَ إليه بخط: (2 ) 

                                إنّ  الأرض  يرثها عبادي الصالحونَ .

            التحليل الصرفي                              الإعراب

إنّ:................................................/.....................

 

الأرض:.............................................../....................

 

يَرثُ:................................................/....................

 

الصالحونَ:............................................./...................

 

 



موضوعات مرتبط: سال سوم راهنمایی
[ یکشنبه چهاردهم مهر 1392 ] [ 20:37 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
داستان نقطه گذاری

مرد ثروتمندي بود كه فرزندی نداشت. به پایان زندگیش رسیده بود، کاغذ و قلمی برداشت تا وصیت نامه خود را بنویسد:

«تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم نه برای برادر زاده ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران»

اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل کند و آن را نقطه گذاری کند. پس تکلیف آن همه ثروت چه می شد؟

برادر زاده او تصمیم گرفت. آن را اینگونه تغییر دهد:

«تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادر زاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران».

خواهر او که موافق نبود آن را اینگونه نقطه گذاری کرد:

«تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم. نه برای برادر زاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران».

خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد  و آن را به روش خودش نقطه گذاری کرد:

«تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه. برای برادرزاده ام؟ هرگز. به خیاط. هیچ برای فقیران».

پس از شنیدن این ماجرا فقیران شهر جمع شدند تا نظر خود را اعلام کنند:

«تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه. برای برادر زاده ام؟ هرگز. به خیاط؟ هیچ. برای فقیران».

نكته اخلاقی:

به واقع زندگی نیز این چنین است:

او نسخه ای از هستی و زندگی به ما می دهد که در آن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید به روش خودمان آن را نقطه گذاری کنیم.

از زمان تولد تا مرگ تمام نقطه گذاری ها دست ماست.

[ یکشنبه چهاردهم مهر 1392 ] [ 19:59 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
 

کلاس ضمن خدمت بررسی کتاب عربی پایه  اول (هفتم) انشالله در اینده ایی نزدیک برگزار خواهد شد . همکاران محترم با سرگروه در ارتباط باشند .

[ چهارشنبه بیست و ششم تیر 1392 ] [ 12:31 ] [ عیسی پهلوان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اينجانب عیسی پهلوان سرگروه ديني ،عربي و قرآن شهرستان زابل و مدرس دوره هاي ضمن خدمت ديني ،هدف ازایجاد این وبلاگ تعامل باهمکاران محترم درتدریس درس عربی و قران و دینی و ارائه ی روش های نوین تدریس با بهره مندی از تجربه های گرانقدر همکاران است . امید است با ارائه ی نظریات و پیشنهادات مفیدتان بنده را یاری فرمایید .
لینک های مفید
امکانات وب